tisdag 28 maj 2013

Röd eller grön...


Den eller den? Vilken skall Alina välja...ena dagen tyckte hon mera om den gröna, följande dag den röda...


...men det blev den gröna, och visst är den också fin (min favorit!)...men själva valet gjordes inte av mig, inte heller av Alina utan av en farmor som hade beställt en klänning (läs tre) till sitt barnbarn...men eftersom tyget räckte just och just till två så sydde jag en åt Alina också. 
Tyget är från Eurokangas och var ett sådant jag bara "måste" ha fast jag inte hade en aning om vad det skulle bli till...kanske en sommhatt tänkte jag då i vintras...


De andra klänningarna som levererades... Tack ännu en gång för att jag fått sy! Hoppas de glädjer den lilla tösen lika mycket som mig. Vill bara påminna om min filosofi; att alla dagar är "klänningsdagar", jag syr inga klänningar som inte är meningen/för fina för att användas!


Den här klänningen var redan i användning på söndagen då vi var på visit hos goda kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar