måndag 3 juni 2013

Den blomster tid nu kommer...

I torsdags firade vi pojkarnas vårfest i fint solsken ute på skolgården, en riktigt trevlig kväll. Men som vanligt före vårfesten var den stora frågan, vad skall vi ge åt alla duktiga lärare? Jag skulle vilja ge alla en personlig gåva men jag känner dem inte så bra...men de blev personliga gåvor av pojkarna istället. Pojkarna lagade armband och jag sydde små kassar i linnetyg. Det var skojigt att lyssna på pojkarna när de funderade på vilken färg vilken lärare skulle ha. Sedan fick pojkarna planera och dekorera dem själva. Tristan valde att sy knapp/knappar på sina och sedan limma små pärlor med lim som håller fintvätt. Lucas valde blommknappar som han placerade och placerade tills han fick dem på rätt ställe och likaså med pärlorna, två och två skulle de vara. Edvin ville brodera hjärtan på sina kassar men så gick något fel, men "rättade" han till det med att laga en blomma istället och visst blev de fina alla väskorna. Jag är stolt över mina söner! Glad sommar till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar