onsdag 3 juli 2013

En lugn stund

Det här är vila för både kropp och själ... Äntligen en lugn stund... Har kämpat mot klockan idag känns det som. Steg vid halv nio ungefär, blev bjuden på ägg och bacon som barnen ville laga. Åt snabbt, måste tyvärr ursäkta mig och gå från bordet innan alla var klara. Tänkte hinna måla lekstugan innan vi skall iväg. Rustar fram allt, målning, pensel etc. men konstaterar ganska snabbt att det är för vått av regnet och daggen, så det är bara att plocka ihop allt tillbaka. Kommer in, tar fram tyget istället och klipper till en klänning åt mig, hela tiden sneglande på klockan och ropande åt barnen "Packa paketet om du skall på kalas", "har ni simkläderna fram om vi ska och simma" osv. om och om igen för inget liksom händer. Så stressande det är. Klockan blir så att vi skall starta och plötsligt är det mitt fel att allt inte klart?! Och förstås piper tvättmaskinen att den är klar precis när vi skall gå ut, så jag måste ännu hänga tvätten...  Vi kommer iväg och hinner nästan i tid, bara två minuter försenade... Vi andra passar på att njuta på stranden medan Edvin är på kalas. Jag har tagit med mig en bok, stickningen osv. för nu skall  jag ta det lugnt. Njuter av tystnaden, av barnen som plaskar i vattnet och försöker läsa men blir hela blir hela tiden avbruten av "mamma, vi vill fiska", "mamma får jag ro", "mamma jag är törstig", "mamma...." så jag hinner med tre sidor på två timmar i boken, men vad gör väl det... Jag laddar i alla fall batterierna...snart hem och måla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar