onsdag 28 augusti 2013

En "lantis" i stan

...och som vi har skrattat...har ikväll varit med några arbetskamrater på teater. Vi såg Hotelli paradiso på Helsingin kaupunginteatteri, vilken fars :-D Vill man skratta så lönar det sig...

Hela kvällen har i sig varit en upplevelse för "en som kommer från landet", hade inte tidigare varit på hkt och ärligt talat visste jag inte ens var den låg...men med en turistkarta i handen tog jag mig gående dit. Vilken vacker väg längs Kajsaniemiparken och Tölöviken... Innan föreställningen hann vi en kaffe och bakelse på café Piritta, satt på terassen tittade ur över vattnet och staden. Efter föreställningen när vi gick tillbaka in mot centrum och busstationen fick jag riktigt en sådan där känsla som om man skulle ha varit utomlands...mänskorna, sorlet, luften... I väntan på bussen (som inte går så ofta hit ut mot landet) hann vi ännu med en kaffe.

Men nu är jag tillbaka hem efter min "stadssemester"...skall gå och lägga mig så att jag imorgon orkar börja  baka till "mitt eget café"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar