lördag 28 september 2013

Skoldag

Idag har det varit öppet hus i pojkarnas skola. Alla föräldrar var välkomna att vara med på lektionerna. Det var roligt att få en inblick i barnens vardag, i hur de jobbar och hur läraren undervisar. " Min dag" började med modersmål i åk 2-3, där talade man om trafikvett och sedan skrevs det tokiga meningar. Andra lektionen tillbringade jag med åk 4 där man hade bildkonst. I bildkonsten blev det hemläxa för mig, som ni ser på bilden fick jag inte mina cirklar klara... Tredje och sista lektionen (för mig) var modersmål i åk 2 där man hade diktamen först och sedan talades där också om trafikvett. Även om min första och sista lektion i princip var samma så var de ändå helt olika, intressant att se hur olika det kan bli beroende på vad man betonar. Båda lektionerna var lika givande. Imorgon blir det trafikdag i skolan, kanske man igen får lära sig något nytt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar