onsdag 8 januari 2014

A Very special friend

Igår morse när jag var på väg hem från jobbet (hade haft nattur) ringde en olycklig Edvin...hans nalle hade "brutit" armen! Han sa att han lagt bandage på den och att den nu ligger och väntar på att jag skall sy den. Det lovade jag att göra så fort jag vaknar...

Nalle har skadat armen och fått bandage

Fick höra av Janne att Edvin hade märkt på kvällen att det var ett hål på nallens arm och så hade han haft svårt att somna delvis för att nallen var sjuk och delvis för att det var så roligt att skolan börjar igen. Oj, Gulle!


...nu är nallen sydd
Jag tycker det är så skoj att nallarna ännu ligger min "lilla grabb" så varmt om hjärtat fast han redan hunnit bli tio år...varje kväll placerar han dem på sina platser brevid hans dyna...skall gå och titta om de är där nu också....jo, där ligger de som vanligt...


Redan som liten hade Edvin en massa nallar, så här ser det ut i hans fotoalbum, bilden är tagen  15.9.2003


2 kommentarer:

  1. Åååh så sött och gulligt!

    SvaraRadera
  2. Hej min lilla femåring att tappat bort sin nalle och hon är helt förkrossad och otröstlig. Förstår av ditt inlägg att din pojke fortfarande är fäst vid sin nalle men jag undrar ifall det finns en chans att han skiljer sig från sin nalle? Om ni är villiga o sälja den till oss får du bestämma priset. Hon är så ledsen o jag hoppas bara att vi lyckas få tag på en sådan nalle!!! Jag efterlyser nallen på familjelivet!!!http://www.familjeliv.se/Forum-3-28/m73304155.html
    Tack på förhand

    SvaraRadera