torsdag 30 januari 2014

Gul, gul, gul är färgen...

...på min mössa, gul, gul, gul är färgen på min halsduk osv...
Det var i höstas jag stickade ett par vantar åt Lucas (som jag sedan tovade) som jag blev förtjust i den "senapsgula" färgen. Gult hör normalt inte till mina favoritfärger, men med den här var det något speciellt, den bara sa åt mig att jag måste sticka ett par likadana vantar åt mig själv...sagt och gjort! När jag nu sedan hade gula vantar måste jag ju ha en halsduk i samma färg...
'

 
...och av en händelse råkade jag en dag "hamna" i Lankamaailma och där hittade jag det underbaraste varma mjuka Alpaca garnet som fick bli till halsduk. 



 
...och så nu efter julen såg jag på Mekkotehdas blogg en bild på en Beanie (som var gjord efter mönster frånKalastajanvaimos blogg) och tänkte att en sådan vill jag också ha...och det passade inte bättre än att jag råkade ha ett nystan kvar av halsduksgarnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar