onsdag 21 maj 2014

Hanko

Nu får ni vända lite på huvudet för mina dator-
kunskaper räcker inte till att vända bilden, tyvärr.
Jag har hittat en ny garn favorit, Novitas Hanko. Det är ett alldeles mjukt och ljuvligt skönt garn. Det är inte vilket bomullsgarn som helst utan det består av 50% återvunnet bomull och 50% akryl så man kan känna sig lite ekologisk också fast man stickar nytt. T.o.m banderollen runt nystanet är av returpapper. De finns i flera olika naturnära färger och skall stickas på stora stickor så man ser snabbt resultat, vilket passar utmärkt för mig som är lite otålig då det gäller stickning. Jag använde 7:ans stickor fast det rekommenderas 6 (men de har jag inte hemma). Den här gången blev det en tröja åt Alina av garnet, tre nystan gick det åt. Jag hade inget mönster bara små visioner, så det växte småningom fram en sådan här!





Jag är rätt nöjd med slutresultatet, dels för att jag fått den klar och dels för att den blev nästan som jag tänkt mig, så nu får vi bara hoppas tösen använder den. Ärmarna blev lite långa...men när jag sa att jag skulle fixa dem sa Alina; "Man kan ju vika upp dem, så här!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar