fredag 9 maj 2014

Lekstugan


Lekstugan börjar småningom om bli klar, jag målade det sista i förr går (hoppas jag). Äntligen får jagbörja med det jag väntat mest på, nämligen att inreda. Jag har klara visioner på hur jag tänkt mig, men få se vad de andra tycker och tänker...det är ju ändå barnens stuga.

Tanken bakom byggandet har varit att köpa så lite som möjligt och i stället använda och återanvända material som redan finns hemma. T.ex.bräderna vi använt till golv och tak är gamla formbräder (betongbräder som vi kallat dem) därav färgen, fönstren är från min mormors hus, takplåten är från från farmors och farfars gamla ladugård. Ull sattes i väggarna bara för att det fanns kvar från huset. Det ända vi köpt är panelen på ytterväggarna, målfärgen som används både inne och ute var kvar från garaget. Återvinningen fortsätter ännu i inredningen...men den får bli en överraskning, så den visar jag först senare...

1 kommentar:

  1. Ljuuuuvlig! Jätte fin! Som en riktig liten stuga.

    SvaraRadera