tisdag 3 juni 2014

Inflyttningsfest i lekstugan

Nu har vi då haft inflyttningsfest i lekstugan! Hela förra veckan spände jag mig för hurdant väder det skulle bli, den ena dagen lovades det mera moln och regn än den andra, men på söndagen visade det sig vara riktigt perfekt väder för att hålla fest i lekstugan/trädgården. Vi hade så kul! Olyckligtvis drabbades E av magsjuka på lördagen så det skrämde bort endel gäster, (de har min fulla förståelse) men inte alla.

Festen i bilder;

Alina förbereder inför festen...


Mina föräldrar kom bl.a. med en flaggstång...(gissa om jag blev häpen och otroligt glad?!) och genast fick pappa och Janne resa den.


Med flaggan i topp var det dags att börja festen.




Det serverades bl.a. "sockerdricka" ur gamla limonad  flaskor...


....citronkaka, hallonkaka, choklad cupcakes, rabarberpaj...


...glass i "glasskiosken" (som Janne snabbt byggt ihop på morgonen och Alina och Lucas dekorerat)



Barnen fick ha picknick i gräset...


...eller äta inne i lekstugan.

Nu är då lekstugan invigd och jag hoppas både barn och vuxna kommer att få många fina stunder i den...Kanske redan i nästa inlägg får ni se flera bilder av hur den blev och se ut när den är inredd...men i väntan på det hoppas jag ni skall ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar