onsdag 23 juli 2014

Sommarklänningar






Här är jag i min blå-vit randiga linneklänning (tyget från Karnaluks), äntligen har jag fått användning för den.

Det här hör igen till de kläderna där jag bara har en vision i huvudet men inget mönster...de får bara växa fram genom försök och misstag. Sådan har jag alltid varit, redan som yngre höll min mor på att få gråa hår med mig när jag visste precis vad jag ville ha men det fanns inte i butiken. Jag vet inte hur många gånger våra kläduppköp slutat i tygbutiken. Tur har jag haft en mamma som förverkligat mina idéer och som nu hjälper mig att själv förverkliga dem.

Alinas klänning sydde jag också i början av sommaren. Modellen är "Katariina" ur Mekkotehdas sydd av tunnt tunnt tyg och fodrad med bomullsbatist (båda från Eurokangas).


 
Både upptill och nertill har min klänning vit spets och ett sidenband knyts mitt fram.



2 kommentarer: