söndag 14 september 2014

Spanien...

Jag brukar i princip inte blogga då jag är på resa men eftersom resten av familjen är hemma "vågar" jag göra det... Vi = jag, Janne och sjutton andra från Sibbo vin och mat har styrt kosan till Spanien eller närmare bestämt Barcelona tidigt på lördag morgonen. På flygfältet väntade bussen och efter en och en halv timmes färd inåt i landet kom vi till en liten by, Gratallops med ca 300 invånare i vinområdet Priorat. Igår lördag hann vi med ett besök på Carles Pastranas vingård och därefter avnjuta en jättegod middag på hans restaurang. Idag söndag har det varit arbetsdag, efter ett besök på Vignicola del Priorat fick vi vara med och skörda deras Merlot druvor. Jag har länge drömt om att få prova på det och riktigt skoj var det, en stund åtminstone...ämbaret blev liksom mycket fortare fullt än när man plockar vinbär. Efter att vi skördat blev vi belönade med en lätt lunch (hette det), vilket i praktiken betydde att det bars in mat och dryck i tre och en halv timme...nu har vi en och halv timme tid att vila före middagen... Jag hör av mig igen, ha det bra!

PS. Jag bloggar nu bara från telefonen så mera och bättre bilder blir det då vi kommer hem från resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar