fredag 12 september 2014

Ultimata Hösten



Sonja önskar på sin blogg att man skall lista den Ultimata hösten. Jag älskar också hösten (liksom alla andra årstider) så jag blev genast ivrig att hänga på...

Ultimata Höstmånaden
Den har inte börjat riktigt än, men börjar riktigt snart...bara det blir en aning kyligare och träden lite, lite gulare.

Ultimata Höstmyset
Det är nog att vara familjen samlad, laga mat tillsammans. Ljusen får en annan betydelse och att tända brasan.Oj så jag längtar efter att elda i kakelugnen.

Ultimata Höstdrycken
Det första jag kommer att tänka på är te...jag dricker sällan te men nu har jag kommit på mig själv med att koka te flera dagar. Märker också att det röda vinet smakar bättre än på sommaren.

Ultimata Höstplatsen
Utomhus är det utan tvivel skogen. Skogen med dess dofter, färger och känsla och allt den har att ge.  Inomhus är det nog framför brasan eller i soffhörnet.

Ultimata Höstkläderna
Det är nog yllesockor i olika färger, mönster och längder. Annars har jag nog inte riktigt något annat speciellt "höstigt". Skulle vilja ha en lång tröja.

Ultimata  Höstmaten
Grytor! Grytor av olika slag...Dessutom börjar jag längta efter potatismos och mustiga soppor.

Ultimata Hösthobbyn
Sticka, sticka, sticka, sitta vid symaskinen, men skogen lockar också och så märker jag att jag allt oftare hittar mig framför tv:n med en stickning förstås.

Ultimata Höstutmaningen
Det är nog att sänka på tempo och njuta av livet och familjen.

2 kommentarer:

  1. Underbart, nästan så man litelite börjar längta efter de där kyliga dagarna, men bara lite. Nu njuter vi för fullt av värmen!

    SvaraRadera
  2. Jag passar på att förlänga hösten med en vecka i Spanien, men sedan skall jag börja njuta av hösten på riktigt...lite har jag tjuvstartat med lingonplockning emellan jag plockade fram till resan så gå fyra liter har jag i frysen...

    SvaraRadera