tisdag 7 oktober 2014

Skogen eller soffan?

Vi hade tidig väckning igår för vi hade ett ärende att uträtta i Helsingfors genast på morgonen...när vi sedan var på väg hem vid halv elva tiden satt jag och Alina och gäspade i takt. Väl hemma lockade soffan, men jag tog mitt förnuft till fånga, packade "kaffekorgen" och gick till skogs med Alina. Vi skulle bara gå "ett varv" men vips hade det förflutit fyra timmar. 


Vi njöt i fulla drag, plockade lite lingon, hade säkert fyra "kaffepauser", hittade lite svamp (ja, vi kan ju säga att vi hittade en hel korg med "trattisar"...behöver ju inte nämna att korgen var ca 15x15cm ). Trattkantarell säsongen verkar ha kommit igång...


För övrigt kan jag berätta att veckoslutet flutit i arbetets och skolans tecken (barnen hade skoldag på lördagen)...på söndagen började vi äntligen ta upp potatisen, firade svärmor, deltog i familjemässan i kyrkan, det i sig kanske inte var så märkvärdigt men vi hade en överlycklig son efteråt...han var så nyfiken på orgeln att han efter mässan frågade kantorn om fick se på den och gissa om han blev lycklig när han också fick prova spela?! Jag vet inte vem som var ivrigare, Lucas att spela eller kantorn att visa...i alla fall blev han välkomnad att komma igen...


Sedan i skymningen passade jag ännu på att göra lite höst på trappan, måste väl inse att hösten är här... Planterade "ljung" i blomlådorna, tände lyktorna och knåpade ihop ett hjärta av prydnadsäpplen. 




Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar