fredag 7 november 2014

Snö...

"En morgon när jag vaknar är hela världen vit, då förstår vi att vintern kommit hit..."

Dessa ord var de första som kom i mitt huvud i eftermiddags då jag vaknade...trodde först jag drömde då jag öppnade ögonen. Det kändes så overkligt på något vis. Dagen innan då jag tvättade fönster och böt till vintergardinerna gick tanken att jag skulle hänga upp snöflingorna i fönstret genom mitt huvud, men det kändes  helt fel då...nu skulle de ha passat perfekt.

Det är alltid något speciellt med den första snön, jag fylls av en härlig känsla, kan inte förklara hur det känns men jag får lust att göra en massa saker...jag liksom får lust att "sätta i en ny växel". Barnen fick också lust att gå ut i snön och efter en stund kom de in och frågade efter en morot...då förstod jag genast vad de sysslade med. Tyvärr hann jag inte göra något mera på kvällen för jobbet kallade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar