tisdag 6 januari 2015

Trettondag...




"Trettondag Knut körs julen ut" sägs det och så gjordes här idag. Nästan åtminstone, ljusstakar och stjärnorna lyser ännu i fönstren. Jag brukar tycka det är vemodigt att plundra granen och packa in tomtar, änglar osv. men i år kändes det inte så, det blev inte så där konstigt mörkt och tomt som det brukar. Tvärtom tycker jag det blev ljust inne, men kanske vi har det underbara vintervädret att tacka (och fullmånen nu på kvällen) som gör "världen" ljusare.

Nu får jag tacka för den här julen, för tiden vi fått tillsammans. Imorgon tar då vardagen vid igen, dagis, skola och jobb kallar. Jag ser redan fram emot nästa jul...har "temat" klart, samma som jag tänkt många år men alltid ändrat mig, men nu tror jag inte det går att skjuta fram det längre för barnen fick nys om det... Nu skall vi först ta emot våren, dagarna börjar redan kännas ljusare så vi går i rätt riktning, men jag hoppas ändå vi skall få lite vinter först.



1 kommentar:

  1. "Tjugondag Knut körs julen ut" tycker jag det heter. Alltså den 13.1 då Knut har namnsdag (20 dagar efter jul). Då brukar vi köra ut julen. :)

    SvaraRadera