fredag 6 februari 2015

Onödig dag

Har du någongång råkat ut för samma? Du har tusen saker på "bör göras listan" och alla chanser till att få en "effektiv dag", barnen är i skolan/dagis, ingen tidtabell.... (förrän barnen skall hämtas, om man vill vara snäll)... Just en sådan här dag hade jag framför mig idag. Men var skall jag börja? Kanske sy?...syr två sömmar. Nej, ommöbleringen i biblioteket har väntat en vecka... flyttar en hylla...men vill jag ha det så här? Vet inte, så jag går och sätter på tvättmaskinen... Ajjo, jag hade lovat moccarutor till morgondagens fotis-café...dammsugar bara smulorna i köket fast hela huset borde dammsugas...så här fortsätter hela dagen, jag hoppar från ena saken till den andra, går bara runt i huset utan att få något gjort...

Önskar jag kunde spola tillbaka dagen och börja om från början...

Trevligt veckoslut!
...hoppas det blir effektivare än den här dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar