söndag 8 februari 2015

Svåra val...

Tänk vad det kan vara svårt att välja! Hörde just i radion på vägen hit till Alinas simskola att vi gör omkring 10000 beslut om dagen, ju större besluten är desto svårare blir det att göra dem pga att man är rädd för att ångra sig eller att "tappa masken", det är lättare om man kan skylla på andra.

Jag stod själv för ett sådant här beslut i går när vi skulle välja målning... Där stod jag i färgaffären, med hela hyllan full av färgprover i olika nyanser, men vilken skall jag välja!? Inte var det lättare heller fast jag visste att den skulle gå i grått, det finns så många olika grå. Hur mörk? Hur ser den ut på väggen? Blir den blå? (...som vårt hus, det som skulle vara grått är ljusblått) frågorna är många... Hjälp, så det var svårt. Till slut kom vi hem med en burk som går mot sandfärgat. Hoppas den inte blir för gul...då skyller jag på Janne för han påverkade mig åt det hållet, är den bra så var det jag som gjorde beslutet ;-)...hoppas vi snart får se hur färgen ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar