fredag 6 mars 2015

Kalasdags...




Grattis alla mina karlar!
 I söndags firade vi dem alla. I år blev det en lite enklare "tema" för kalaset, det var turkos-grönt, beige och stjärnor. Jag råkade se de här servetterna för en tid sedan i vår mataffär och då...då fick jag inspiration att fundera på kommande kalas...och här ser ni nu resultatet. Födelsedagstårtan var ju självklar att den skulle ha en stor stjärna och cup cakes finns det ju allt som oftast på vårat bord...ambrosiakaka för färgens skull. Cookies skålen är ny...råkade få syn på den i Vanha kauppatalo i Söderkulla då jag var där och köpte matchande sugrör. Tristan bakade sedan havreflarn till den för visst måste man ha "cookies" i cookiesskålen och vad skall vi då sätta i godisskålen? Chokladbollar brukar alltid vara populära och de visade sig vara den här gången också. Det var inte riktigt vanliga chokladbollar det här, de var rullade i Marianne crunch...jag ger tummen upp för den idén, prova på du också! Till slut blev det en puss till alla gäster...jag var på ett party hos en vän för en tid sedan och då hade hon bakat kyssar och de såg sååå mumsiga ut så jag måste också prova. Mmmm...de var verkligen sååå goda!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar