tisdag 17 mars 2015

Mitt nya vardagsrum




Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag stod inför ett svårt val då vi skulle välja väggfärg (klick) till vardagsrummet. Nu är det gjort och färgen har suttit en tid på väggen. Jag är så nöjd, så nöjd...förstås är det inte tapeter, men vad gör väl det. På det här viset fick jag ganska enkelt och billigt en stor förändring. Jag kan bara stå och titta flera gånger per dag på hur mycket mysigare det blev...färgen så mycket varmare, sofforna mera inbjudande och inte bara "uppradade" längs med väggen som i ett väntrum. Jag så glad för de nya sofforna (Ikeas Ektorp), den gamla hade inte något fel men det är så svårt att möblera om med en hörnsoffa. Jag skall visa vart den hamnade bara jag får tid. Vill du se hur det tidigare såg ut kan du göra det här.Det som inte syns på de här gamla bilderna är den mörkbruna väggen bakom kakelugnen som nu blev samma färg som resten av rummet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar