tisdag 28 april 2015

En liten uppföljare...


Nu har det bubblat och jäst färdigt i Jannes glasburkar på fönsterbrädet och bröd degen gjord igår och brödet har jäst under natten i kylskåpet. Brödet blev klart just innan jag skulle bege mig iväg till jobbet, men jag hann njuta av det varma brödet med smör och ett glas kall mjölk. Mmmm... den hårda skorpan och det mjuka brödet.



Minns ni pelargonerna jag skrev om tidigare i våras? De mår prima, blivit gröna och frodiga, några knoppar kan skymtas och en blommar faktiskt. Duktiga jag! Av skotten har bara tre klarat sig och det har börjat växa rötter så vid tillfälle skall de hamna i krukor.



Våren är på framfart och det med besked...Efter veckoslutets regn har det nu börjat grönska, gräsmattan är riktigt grön, tulpanerna och pärlhyacinterna slår snart ut, knopparna på träden börjar skifta i grönt. Jag hittade grodrom i bäcken och fåglarna är inte tysta en stund ens...världen sprudlar av liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar