onsdag 15 april 2015

Tittut...

...eller titituu...



Var och varannan morgon i flera år tid har jag suttit vid morgonmålsbordet och tittat ut, rakt fram på en björk, och tänkt att där skulle det vara skoj med en fågelholk. För ett par veckor sedan råkade jag säga det högt åt min far och till min stora förvåning och ännu större glädje så hade han snickrat ihop två stycken holkar åt mig senast vi träffades.






I söndags fick jag hjälp av Lucas att sätta upp den ena i björken, för jag vågar mig inte så högt... Igår morse (två dagar senare) satt jag igen på min plats vid morgonmålsbordet och tittade rakt fram på en björk, med en fågelholk...och kan ni tänka er, vips flög det ut en talgoxe från holken. Lyckan spred sig i min kropp! Vilken födelsedagspresent!...där flög den sedan ut och in hela dagen medan jag stod inne och bakade...men ville inte fångas på bild...



Tack pappa, Tack Lucas!...och tack alla som kom ihåg mig igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar