onsdag 3 juni 2015

Liljekonvalj


Har redan några dagar varit på väg att gå och plocka liljekonvaljer, idag blev det av...nu står vårens/sommarens första bukett på bordet. Alltid lika vackra och väldoftande...

Jag blev så rörd då vi kom från skogen med Alina, hon gick tyst med buketten i handen och plötsligt frågade hon "kan flickan ha en sådan här bukett om hon tvättar den ordentlig?" (Det har nog gått hem att liljekonvaljer är giftiga.) Jag frågade vad hon menar!? "Ja, när hon gifter sig kan hon då ha en sådan här bukett!?" Jag; visst kan man det. Då säger hon sakta "jag tror jag skall ha en..."

Hon skulle bara ha vetat vad jag tänkt på minuterna tidigare...Alltid då jag plockar liljekonvaljer ( så även idag) kommer barndomsminnen av då jag plockar liljekonvaljer med mamma, stora buketter och hur jag alltid tänkte att sedan när jag gifter mig skall jag ha en jätte bukett liljekonvaljer...så blev det inte för i juli finns det inte liljekonvaljer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar