måndag 29 juni 2015

Nej och Jo och Nej och...



Nej, jag har inte semester än...några arbetsturer kvar...så det är inte orsaken till att det har varit tyst här på bloggen...har däremot jobbat en hel del.

Kanske någon hade förväntat sig att jag skulle lägga ut några midsommar bilder!? Jo, vi har firat midsommar fast jag inte skrivit något ( det har liksom inte bara blivit av) men här skall ni få några bilder... Vi var bara hemma med familjen.


Flaggan vajar från stången hela
 dagen och natten
Korvgrillning till lunch
Här binds det bastukvastar
Midsommarbastu

...mera grillning...
...och midsommar sallad...

Midsommartösen
Den här tiden på sommaren borde jag väl visa ett frodigt trädgårdsland, men Nej...inget växer, det står liksom bara och trampar på stället för mycket regn? för torrt? för kallt?...inte vet jag. Blomrabatten är inne i en "mellanfas" så den är inte heller så mycket att visa...




Nej, jag har inte hunnit sy så mycket som jag har önskat...ligger ganska långt efter...finns en hel del "sommarkläder" som bara är tyg ännu, men tur eller otur att de inte behövts ännu... Alina fick en ny trikåklänning lagom till midsommaren som hon gick med hela helgen...


Jo, igår hade vi "Amerika främmande", min mammas väninna kom på kaffe. Det är alltid så skoj att träffas! Hon påstod att man aldrig skulle få ett sådant här "kalas" i Amerika...men det tror jag inte  på...eller borde jag ta det som en komplimang!?








Ha det gott och hoppas det inte skall ta så länge tills jag "hör av" mig nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar