onsdag 2 september 2015

Sista augusti dagarna...

 
 
 
Nu är det bara att börja inse att hösten är på kommande, inget illa med det. Jag har i alla fall haft ett underbart veckoslut, trevliga sista dagar i augusti. Fredagen och regnet till ära ställde jag och Tristan till med bullabak...en härlig bulldoft spred sig i huset i takt med att regnmolnen gled bort. Fint väder!, ett samtal till mamma och min syster och vi är på väg till Borgå gamla stad där man firar "köpnatt". Även om butikerna stängde först klo 22 hann vi inte gå i alla butiker, men vad gör väl det, vi får ta dem en annan gång. Lördagen var lovad åt barnen...oj så skoj vi hade det på Borgbacken! Efter en hel dag av hit och dit och upp och ner var det ännu dags för Midnight run, och tro det eller ej -det var jag som sprang det den här gången, Janne och barnen fick agera hejarklack. På söndagen var det "familjedag" på Jannes jobb så vi fick en rundvandring där med en massa olika aktiviteter på vägen. Skojigt att få ett "ansikte" på det han talar om...och även om han jobbat där xx antal år så har jag inte ens varit in på hans kontor (men nu förstår jag när han säger att bordet är översvämmat av papper ;-)). Väl hemkomna från familjedagen var det "hopi hopi" att få cupcakes bakat åt mina gäster, scouttanterna jag skall iväg och vandra med...en sista genomgång av programmet. Det blev ett fullspäckat veckoslut så när barnen på måndagen åkt iväg till förskola och skola tog jag mig en rask promenad längs spånbanan, kände in att hösten är här...fick riktigt "höstfiilis", så väl hemma böt jag skorna till stövlar och gick till skogs...och kom hem med ett ämbar lingon. Så jag njutit...fått egen tid, fått vara med familjen, klarat av att springa tio kilometer, hunnit baka och träffa vänner...och allt detta kronas ännu med att jag blir bjuden på picknick av min käraste dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar