söndag 29 november 2015

Julgatans öppning

I storm och regn öppnades julgatan i Nickby traditionsenligt igår. Samtidigt hölls också julmarknad. För mig var det tredje gången jag varit med och sälja där...Tack till alla som var intresserade av att se vad jag fått till stånd den här gången?! Det var bröd, cupcakes, mössor, vantar osv. Tyvärr verkade folk inte vara på "köphumör" igår...



Jag var lite nedstämd då jag kom hem från julmarknaden, men hemma möttes jag av den finaste överraskningen...jag kunde bara små le, krama min barn och tacka dem... Medan de var ensamma hemma hade de städat, hämtat lillajulsgran, sökt fram tomtar...vilket julhem vi har redan nu! Jag känner mig ännu så glad idag (då någon tomte tittar på mig)! ...aldrig har jag själv fått julfint så här tidigt i advent...






Jag har heller aldrig tidigare plockat svamp på första advent, men idag då jag gick ut i skogen för att plocka lite mossa till mina hyacinter hittade jag "trattisar", nu är det stekta... 



Lite pepparkakor har vi också hunnit baka, men bara så mycket att vi fick lite juldoft i hemmet!



Glad adventstid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar