tisdag 12 januari 2016

Morgonstund...



...då det inte blir som man tänkt sig...
Nåja, nu kan jag njuta med kaffekoppen framför mig. För en timme sedan var det lite annorlunda.

Jag har fått ny telefon, vilket också innebär ny väckarklocka som jag tydligen inte kan använda...trodde jag satt den på snooze då den ringde, men då jag vaknade en halv timme senare insåg jag att jag inte gjort det. Man kan säga att det blev lite brottom att väcka barnen och få dem iväg till skolan...att snön vräker ner gjorde inte saken lättare. Jag älskar snö och är glad när den äntligen kommer men i brådskan när man skall ut och köra känns det inte så kul. Glad blev jag dock då jag insåg att svärfar hade varit och ploga!
Nu väl på vägen hem kan jag köra lugnt, njuta av det vackra vinterlandskapet (vad man nu ser den här tiden), prova telefonens kamera och väl hemma brygga kaffe, ta det lugnt och fundera vad jag skall göra idag. Nej, det behöver jag inte fundera, tvättmaskinen meddelade redan att den är färdig...så välkommen till vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar