måndag 29 februari 2016

Skottdagen

Idag har vi en "extra" dag ...det passar mig perfekt! Jag tänker ta det lugnt, njuta, packa upp och tvätta och ta dagen som den kommer! Vad tänker du göra?


Vilket härlig dag vi har dessutom! Det vackraste solsken man kan tänka sig, några minusgrader och snö (det fanns inte då vi åkte iväg). Det är inte alls så illa som jag hade föreställt mig att komma tillbaka efter två veckor i solen, värmen, poolen...(för den som inte vet kan jag tala om att vi har tillbringat två veckor under Thailands sol -men det får bli ett skilt inlägg). Från det ena till det andra, från värme, grönska, hav och blommor till minusgrader, vit snö, klarblå himmel och tystnad... Jag måste riktigt nypa mig i skinnet för att inse att detta inte är en dröm... Vilken "värld" är den bättre kan jag inte svara på längre... Jag som trodde att jag sett den "vackraste" världen under resan, fick mig en tankeställare genast i morse när jag såg solen lysa på snön som glimmar så vackert...

Borta bra men hemma bäst?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar