lördag 26 mars 2016

Påsk


Det blev påsk i år också. Jag har haft lite svårt att få den där riktiga "påskfiilisen", jag vet inte om det beror på för mycket att göra eller är det att påsken är så tidig i år eller vad det kan vara!? På någotvis tycker jag att påsk och vår hör ihop och i år det ju lite vinter ännu...mina första påskliljor räddade jag in från snön och kölden (och så torkade de). 

På bilden här ovanför har jag valt att visa en gammal Pauligs reklam jag fick av mamma, hon visste jag skulle uppskatta den och det gör jag! Tack!  Sedan finns där ett ägg från morgonmålet och tulpanbuketten som pryder vårt hem, jag älskar tulpaner.


I år har jag inte hunnit med något desto mer påskpyssel, men några "amplar" till de små påskäggen har jag knutit och hängt i påskriset. Jag minns inte när vi senast skulle ha haft påskris för Janne får då illa av björken men i år plockade jag in några Syrénkvistar...nästan vackrare!?


Barnen har gått runt i granngården och önskat alla en glad påsk. Påskhäxorna som hälsade på oss bjöd vi på en "godisglass". Min nya omgång påskliljor satt jag i lyktorna på trappan om de skulle hålla sig bättre. Lägger du märke till "krukan"? den vek jag av tidningspapper, tyckte den svarta  (som den var i då jag köpte den) var för svart.

Ha en god fortsättning på påsken!

1 kommentar:

  1. Godisglassarna är ju bara för söta, måste absolut lägga den idén bakom örat!

    SvaraRadera