söndag 15 maj 2016

Kok-koo...

I fredags då jag stod ute och hängde tvätten hörde jag vårens första "kok-koo"... Sedan dess har Majas visa (av Alice Tegnér) snurrar i huvudet på mig;


När lillan kom till jorden
det var i maj när göken gol
sa' mamma att det lyste 
av vårgrönt och av sol.



Sjön glittrade som silver
och körsbärsträden stod i blom
och svalan kvick och munter
just hit med våren kom.



Gullvivansplym sågs vaja
bofinken slog så glada slag.
Då blev jag döpt till Maja
för lillan, det var jag.


Och därför säger mamma
så är jag nästan alltid glad.
Jag tycker hela livet
är som en solskensdag.

När jag googlat orden fick jag lust att gå ut och ta några "vårbilder"...

På någotvis känns fredagen och solskenet avlägset nu när man ser på bilderna, men jag är säker på att dagens och gårdagens regn är riktigt bra för naturen!

Njut av söndagen!
(den som får, jag jobbar)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar