måndag 6 juni 2016

...mitt sommarlov, mitt sommarlov skall bli...


Nu har "Den blomstertid nu kommer" ljudit, tårarna torkats ur ögonvrårna (att det alltid kan vara lika rörande), en del Farväl tagits men som tur också en del "på återseende"! Alina (och därmed hela familjen) sagt adjö till förskolan/dagvården...nu har jag bara skolbarn mera. Edvin har sagt farväl till lågstadiet, så nu väntar högstadiet ... Lucas (och jag som klassmamma) har kramat hans klasslärare som byter skola. Ja-a, det är "jobbiga" tider, men härligt då hela sommarlovet står framför en. Det är dags att hitta nya rutiner för en ny vardag. Jag hoppas vi skall få många sovmorgnar, mycket tid tillsammans och så förstås lite sol och plask...men nu skall vi först packa iväg Edvin och sedan Tristan och Lucas på scoutläger innan vi tar semester "på riktigt".



Skolavslutning betyder "tur" för mig...då behövs det ju en klänning åt fröken eller åtminstone är det en bra orsak till att sy en...så även i år. I år passade jag också på att sy en till mig själv, så "dubbel tur"!





Alinas klänning är av modellen "Helmi" från Mekkotehdas aikuisille, sydd i "skrynkligt" linnetyg köpt på Eurokangas


Min klänning är en "Hilma" från samma bok, sydd i ett tunt linnetyg från Karnaluks.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar