tisdag 14 juni 2016

Storm


Jag får nog säga som Ronja Rövardotter "vilken blåsig sommar vi har". Här har det stormat både med- och motvind (nu skall ni inte tro det hänt något, det har bara varit lite mycket på kort tid), såväl inne som ute. Sommarlovet har kört igång, (och det blev med ens kallt), skönt med några sovmorgnar i början av veckan, men sedan blev det fullt upp med att packa iväg mina söner på scoutläger (så att jag kan jobba med gott samvete och sedan vara ledig då barnen är hemma), en till Lappland och två till Borgå. "Vardagen" har vi inte ännu hunnit hittat, men den kommer...bara vinden mojnar och det förhoppningsvis blir lite varmare skall vi njuta.


De senaste dagarnas storm, kyla och jobb har hållit mig mera inomhus...så nu längtar jag ut! Ut i trädgården, få sätta fingrarna i myllan, dra ogräs, gallra morötter, flytta jordgubbsrevor, njuta av grönskan, höra fågelsången. Märkte till min stora fasa att en del sommarblommor redan börjar blomma ut så idag måste jag bara få in en bukett. Midsommarrosen blommar och pionernas knoppar sväller...


Första saften är redan kokad för ett par veckor sedan. Rabarbersaft verkar vara en av favoriterna i år (Tusen tack A för rabarbern!) ...medan syrenblomssaften inte har haft så stor åtgång (ännu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar