onsdag 20 juli 2016

Indian tösen...


...ett skepp kom lastat med tyg...eller rättare sagt det damp ner ett paket på posten. Jag kunde inte låta bli att beställa hem lite tyg från Kangaskapina, fast jag har lovat mig själv att inte göra det innan jag lite minskat på lagret här hemma, men pojkarna "behövde" nya shorts (kommer kanske ett skillt inlägg om det om jag får dem att fastna på bild). Med bland tygen fanns bl.a. det här "indian" tyget, Alina blev eld och lågor när hon fick se det.


Hon inspirerades genast hon såg tyget till att börja laga "indian smycken", fläta band och söka fram fjädrar medan jag satt och sydde klänningen. Redan från första stund hade hon klart för hur hon skulle ha det på foto, det skulle vara fjädrar i håret, det skulle vara fiskbensflätor...


Storebror inspirerandes också till att göra en pilbåge åt sin lilla "indian"syster, som de sedan sköt mitt i prick med... (observera fjäder som matchar till klänningen och som gör att pilen flyger sååå mycket bättre.)


Hoppas vi ännu får en riktig indian sommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar