onsdag 31 augusti 2016

Full av energi...


Så är det då årets sista sommardag om man tittar i kalendern, men vi får hoppas på att vi har flera lika fin höstdagar framför oss. Jag är så full av energi, kanske man kan kalla det solenergi?! Jag skulle vilja hinna med så mycket.... Blir bara stressad av alla bären i skogen och så svampen, äpplena jag fått (tack V&H!) borde fixas och så borde jag frisera våra egna äppelträd. Har lärt mig att det JAS beskärning gäller (juli, augusti, september). 


Lite har jag nog hunnit med idag; plockat och rensat lingon (tack T för hjälpen! Det var skoj med sällskap i skogen.), plockat och putsat en stor skål med svamp, äppelgröt och äppelkaka blev det till mellanmål. Må hända det var sista gången mellanmålet serverades ute på trappan i år? Hoppas inte! 


Nu välkomnar vi hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar