söndag 14 augusti 2016

Ved...


(Tekniken har spelat mig ett spratt...det här inlägget skrev jag i måndags/för en vecka sedan och nu märker jag att det inte publicerats.)

Det kan inte hjälpas, hösten börjar göra intrång även om jag vill att det ännu är sommar. Färgerna i naturen börjar skifta, kvällen/skymningen faller på allt tidigare och man får börja tända ljus om kvällen (mysigt). Oroväckande snabbt har den här sommaren flutit förbi. Här om dagen fick jag och maken en "stress tanke"...skall vi ha ved till vintern måste vi göra något åt saken snarast. Hela vintern/våren talade vi om det, men kom liksom aldrig för oss att göra något åt saken...sommaren har gått utan att vi tänkt på det. Men så här om kvällen när vi tände ljus inne kom vi igen ihåg veden!


Följande dag tog vi tag i saken, tur hade svärfar passligt. Vi hade tur också för i skogen fanns färdigt torra träd, så nu på en vecka har vi hunnit fälla, klabba och fylla vedlidret. Idag har jag radat in de sista klubbarna så nu är vinterförrådet fyllt. Vilken lättnad!


...men ännu njuter vi av sommar semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar