onsdag 28 december 2016

Jul trots allt...




Jaha...så var julen förbi och vi börjar återgå till vardagen. Känns lite vemodigt eftersom jag ännu väntar på "julfiilisen", men jag måste väl inse att den lyser med sin frånvaro i år...(hoppas på dubbel julstämning nästa år). Trots allt fick vi en ändå en skön jul med härlig samvaro, god mat, mycket paket, julkyrka osv.



Granris, äpple...rött, grönt och halm var årets julfärger/tema, och så lite guld i form av julgransbollar och glitter i julgranen för barnens skull (de påstod att det inte blir någon jul utan bollar och glitter i granen). En hyacint för doftens skull...




Jag blev så glad att få höra att "dukningen" såg gammaldags ut, jess...jag hade lyckats. Alina var helt fascinerad av den trearmade ljusstaken (som inte varit fram på flera år).






Slöa dagar, "färdig mat"(=julmat), inga måsten...njuuuter! Nu skall jag ta en promenad i solen... Ha det gott!


Ännu några bilder från vårt "julhem";







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar