fredag 27 januari 2017

Fredagsstädning...


...så var fredagsstädningen gjord, skönt. Nu skall ni inte tro att jag är den som städar och skrubbar varje fredag. Nej verkligen inte, för min del blir det nog mera sällan. Hos oss är det nog Janne som snabbare är framme. Men idag hade jag lite "orsak", köpte förra veckan nya kuddfodral som hela veckan har väntat på att komma fram. Och så var det ju solen också...för den kan man inte hålla några dammtussar och smulor undangömd...usch. Inte usch för solen men för skräpet.


Kuddfodralen hittade jag på H&M Home. Jag hade ett par veckor försökt hålla mig...men sedan kunde jag bara inte mera, frestelsenblev för stor. De var precis så fin färg i verkligheten som på nätet. En ljuvlig, kan man nu kallade ljung färg. Passar ypperligt den här årstiden, sparar de ljusrosa till lite närmare våren. Har ni varit på H&M Home? För mig var det en helt ny bekantskap. Tur var jag "på tid" ( 12min från bilen och tillbaks) annars kunde det ha blivit dyrt för där verka finnas massor som kunde ha hamnat med hem. Ljusglasen på bordet "behövde" jag (de var -75%, så...). Nu saknar jag bara en bukett tulpaner, men den får vänta tills det här arbetspasset är förbi...


Ha ett skönt veckoslut!


2 kommentarer:

  1. Jätte vackra färger. GIllar speciellt den gråa stickade kudden. Jag gillar H&M Home men har inte på ett tag gjort några inköp därifrån....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den gråa fin, den har bara tappat formen i tvätten...läs mera om den i ett inlägg från 16.1.2016 (Wintertime...)

      Radera