måndag 16 januari 2017

Söndag kväll...

Muggen Alina målat åt mig i julklapp
glädjer min arbetsnatt

...nu har vi/jag ett "arbetsdrygt" veckoslut bakom mig (har jobbat sen i onsdags).


Vi har också tjugondag Knut och julen bakom oss, fick faktiskt ut granen och tomtarna ihop plockade, stjärnorna ger ännu lite ljus i vintermörkret. Jag börjar tänka ljusare tankar i inredningen, längtan efter vår, det är konstigt vad det tilltagande ljuset för med sig. För någon vecka sedan tyckte jag julröda kuddar i soffan var fina (det såg så ombonat ut), nu ser det helt hemskt ut...imorgon skall jag ta tag i det...


Första tulpanbuketten står på bordet, ett löfte om vår. Jag är fylld av "städ/undanröjningslust"...men jag har lovat mig själv (och Lucas) att först bygga hans nya rum, sedan börja röja i knutarna.


Barnen har också varit fyllda av energi och glada åt kramsnön, det har blivit några skidturer, snögubbar och snölyktor här under veckoslutet.


...efter dessa turer har det smakat med något varmt och gott, Alina har fått "pippi" på att baka mug cakes efter att hon hittade ett recept på Hajbo (YLE).



... och söndagen till ära...när jag vaknade på eftermiddagen hade barnen bakat en kladdkaka åt oss, mmm så gott!

 Nu är det dags att planera inkommande vecka, lite pussel eftersom Janne skall på arbetsresa, jag har jobb och skola och barnen sina aktiviteter...

Njut av de sista timmarna den här veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar