måndag 13 mars 2017

I love mondays...


Jag funderar ofta på hur det skulle vara ha ett "vanligt" 8-16 arbete? Saknar "torsdagsstädningen", "fredagsmyset", lugna söndagsmorgnar osv. man hör folk parata om. Har samtidigt svårt att tänka mig hur det skulle vara att ha ett helt rutinerat liv, 8-16 arbete och varje kväll hemma?! Även om jag är ledig någon fredag så får jag inte den där känslan av "jess, fredag...ikväll skall vi mysa!" Tyvärr!



...men det jag däremot älskar är dessa måndagar, då alla andra åker till arbete och skola och jag får sitta och njuta av morgonkaffet, höra tvättmaskinen surra...och göra vad jag vill utan att ha dåligt samvete, för jag har ju arbetat hela veckoslutet... (Ikväll väntar rena lakan och ny vädrade sängkläder även om det är måndag...)

Önskar er en trevlig start på den nya veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar