måndag 24 april 2017

Lilla tussilago...

(Nu får ni leka det är fredagkväll...skrev texten då, men hann inte få med bilderna...)


Hon kommer med våren... Tussilagon finns det något mera "vårigt"!? ...gula som små solar tittar de fram.



Idag har vi fått uppleva alla sorters väder, hagel, ösregn, åska och så mot kvällen spricker molnen upp och fram kommer det vackraste solsken. Som på beställning! Just idag som jag tänkte att jag borde få några bilder på frökens nya skjorta jag sytt till henne.


Ena riktiga fina vårbilder blev det...och jag fick vårens första blombukett. Vad glad jag blev!


...en bild ännu med denna "potatisnarciss", en helt ny bekantskap för mig denna påsk. Helt underbar och jag önskar ni kunde känna doften...

Hoppas alla får ett trevligt veckoslut!


PS. Mönstret till skjortan, "Poppari" (hittar du i Mekkotehdas koulutyttöjen tyyliin boken). Tyget från Eurokangas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar