måndag 1 maj 2017

Första Maj


Här sitter jag i "växthuset" och njuter av majkvällens sista solstrålar...


Har igen idag gått och burit omkring på de gamla fönstrena som en dag skall bli mitt växthus (om det ännu finns några hela kvar), jag väntar och längtar. Började måla lite "i smyg", vet att någon kommer att säga att man inte kan måla utomhus än, men jag kunde bara inte låta bli. Kan riktigt känna värmen och doften av solmogna tomater när jag sitter här på den tömma målpytsen (måste skaffa mera färg...).


Den här Valborgshelgen har bjudit på det mest omväxlande väder...på lördagkväll hade vi flera cm snö på gården, idag fint solsken. Fåglarna kvittrar och jag har sett vårens första citronfjäril och sorgmantel. För övrigt har vi haft en riktigt mysig ledighet, familjen samlad, mycket god mat osv.




Nej, nu är det dags att gå in...känner bacon doften från grillen, skall bli bjuden på hemlagad hamburgare idag...


Trevlig Maj!

1 kommentar:

  1. Oj, det kommer att bli jättefint. Ser fram emot att se hur arbetet framskrider.
    -Lotta-

    SvaraRadera