onsdag 31 maj 2017

Spets



I år blev det en spetsdröm till vårfesten i alla fall. Egentligen skulle jag haft mycket annat att göra och själv tyckte Alina att hon kunde använda samma som ifjol...men ändå hade tygbutiken (Eurokangas) så stor dragningskraft att jag inte kunde låta bli och när jag grävde i låren med bitar och fann det här tyget var jag såld.



Det börjar bli tradition det här för mig att sy en ny klänning åt fröken till vårfesten och traditioner kan man inte bryta, eller hur?! Bra orsak <3, hi hi ...och inte kan man precis påstå att fröken skulle ha blivit ledsen åt en ny klänning.



Eftersom tiden var knapp valde jag Mekkotehdas (koulutyttöjen tyyliin) Merili mönster...super snabb att sy...rekommenderar! Jag valde göra fodret av tunn trikå som strechar lika som spetstyget och känns skönt mot huden.



Nu hoppas vi verkligen på att "den blomstertid nu kommer..."! Visst är den en god bit på väg, det vittnar liljekonvaljerna. Liljekonvaljer + vårfest = sant! (...slog inte fel i år heller, fast jag redan hann bli rädd.)



Trevlig fortsättning på veckan, några skoldagar kvar!



2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev. Jag skulle så nu vilja sy men måste få min symaskin reparerad. Trodde att den enbart var lite oservad men märkte (när jag väl fått fram dem bakom sommardäcken) att hela pressfotssystemet (?) har lossnat, eller vajern har gått sönder som man kan inte lyfta/sänka foten. Hoppas A inte fryser i sin vackra snömosklänning i morgon...
    -Lotta-

    SvaraRadera