fredag 13 oktober 2017

En torsdag i oktober...


Vissa dagar bara är annorlunda...idag (läs igår) är en sådan...Kände genast jag steg upp att det kommer att bli en bra dag, då visste jag inte ännu att det var is på trappan och solen höll på att stiga upp efter många, många dagar i gömman. Jag har mycket på "to do listan" innan skolan och är full av energi...


Men dagen blir inte alltid som man tänkt sig (inget att stryka från listan), men vad gör väl det...Nu "tossar" jag omkring i mina nya ullstrumpor (tack mamma!).


Träffade på svärmor på gården, hon hade krattat/plockat äpplen från gräsmattan och fört på komposten...hjääälp (och Tack!), jag räddade dem.


Känner mig så lycklig och varm i hjärtat...tvättmaskinen surrar på, äppeldoften sprider sig i köket, saft maijan puttrar på och snart skall jag mosa äpplena till äppelmos och sätta i frysen. Andra äppelpajen är i ugnen... Efter det är det svamp pajens tur. Katterna sussar så sött...


Nu, duka mellanmålsbordet och sedan hämta barnen från skolan innan jag själv beger mig iväg till skolan!



Ta vara på stunden vännen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar