torsdag 8 februari 2018

Aino, Aino, Aino...


Jag är så glad för att vi fått lite snö den senaste tiden, det har ju inte precis varit någon självklarhet den här vintern. Vi har också fått njuta av såväl köld, snöfall som av solsken.


Älskar dessa vinterdagar! Att dagarna har blivit längre är ett faktum.




En av dessa härliga vinterdagar var jag bjuden på femtio års kalas. Kalasdagen  till  ära sydde jag denna Aino (Mekkotehdas aikuisille). Det är den tredje i raden/garderoben. Så enkel, nätt och "snabbsydd". Istället för dragkedja fick det bli en stor rosett i nacken den här gången.


Hade tänkt mig en blå i ylletyg med smal skinnkant men till min stora förvåning kom jag hem med det här blommiga tyget från Eurokangas. Hur gick det till? ...kanske ljuset ändå har tänt lite vårvibbar i mig. Bilderna är tagna hemma på gården de senaste dagarna, ni märker så vädret varierat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar