torsdag 5 april 2018

Påsk i minnet...

Här ligger jag på soffan med världens huvudvärk, hes och bedrövlig... Jag som ytterst sällan tar någon värkmedicin gjorde det nyss, så hoppas de lättar snart. Jag tänker att de är kroppens sätt att säga ligg ner, ta det lugnt och tänk på dig själv ens en liten stund. Det har blivit lite mycket på senare tid...så mycket jag vill och så mycket jag måste göra...och så hopar sig allt, men det blir nog bra. 

Nu ligger jag och tittar på bilder i min telefon och glömmer alla "måsten" för en stund. Blir så glad när tittar tillbaka på våran påsk.


För mig räcker det med lite blommor för att göra påsk fint hemma. Jag är inte så för gula blommor, men till påsk är det lite av ett måste. 


I år var det bara Alina som ville gå påsk häxa. Med lite vemod måste jag väl inse att pojkarna  börjar bli stora. Alina hade själv bakat morots cupcakes som hon delade ut till grannarna  med en önskan om en glad påsk.


Jag skrev för en tid sedan på IG att jag inte ännu börjat längta efter våren, för att jag ännu hade "vintersaker" kvar att göra...men nu har jag fått "matsäcks utfärden" på skidor gjord... 


...och hann ett varv till slalombacken (Messilä) också, så nu är jag klar att ta emot våren.






Som vi njöt,  min lilla påsk häxa och jag! 


Påsk för mig är tid med familjen, god mat...glädje! Inte så "uppladdad" och så stora förväntningar som på julen. 


Körsbärkvistarna sprack ut i blom precis lagom på långfredagen. Vi välkomnar våren! 

Skall nu försöka se om jag skulle orka få något gjort här hemma innan eftermiddagens minutprogram börjar?! 

Ha det gott!  

1 kommentar:

  1. Jag är inte heller någon påskmänniska, det räcker gott med några fina påsksaker, påskris och kanske en gul blomma. Köpte i år gula hyacinter och de var helt ljuvliga. Doftade starkare än de man har under julen. Nu väntar jag nog bara på sommaren och tar vara på varje minut av sol och värme som våren bjuder på. Tror det blir kaffe på terrassen idag igen.

    SvaraRadera